التاريخ الميلادي

الجمعة، 20 ديسمبر 2019

يتجرأ ريس مصر يقول: أنا فلاح (كيمتي) وبس ؟

الفلاح المصري كيمة هوية مصر نكبة الهكسوس
(الصورة وتعليقها متاخدة من كتاب "نكبة توطين الهكسوس")


يتجرأ الريس وكل الحكومة في مصر دلوقت يقولو قصاد شعبهم أو قصاد العالم: أنا فلاح ؟

وفلاح بالمعنى الكيمتي الصافي الحقيقي ليها.. يعني ابن الأرض اللي مالوش لون إلا أرضه ومالوش أي انتماء تاني جاي من برة مصر، أيا كانت مهنة الفلاح ده لأنها مش مرتبطة بالزراعة بس.

يتجرأو يقولو: مصر للمصريين وإن مصر مش للجميع ؟

يتجرأو يقولو: مصر جنسية وهوية وأرض حق حصري على المصريين؟ وخلاص قفلنا باب التجنيس وتمليك أرض مصر للأجانب اللي فتحه علينا المحتلين وأتباع مشاريع الاحتلال الناعم؟

يتجرأو يقولو : إن هويتي مصر وبس، مش هوية بزرميط متشكلة زي لبس البهلوانات من كل بلد وحضارة شوية؟

يتجرأو يقولو: ممنوع أي حد حامل للجنسية المصرية يقول على نفسه إنه مصري وجنبها أي حاجة تانية؟ ممنوع يقول إنه مصري أرمني، أو مصري يوناني، أو مصري عربي، أو مصري تركي، أو يتباهى بأي أصل أجنبي اتسلل لمصر في وقت غفلة أو تحت سيف الاحتلال؟

يتجرأوا يتكلمو عن "ماعت"، و"وصية حور" دستور مصر الأصلي، وتبقى هي روح أي دستور أو قانون مصري يتعمل، مع العلم إن ماعت مش بتتعارض مع الإسلام ولا المسيحية؟

طب يتجرأ الإعلام المصري الرسمي يقولها؟

تتجرأ المدارس والجامعات في مصر تقولها؟

يتجرأ يقولها الأزهر؟ الكنيسة؟

يتجرأو يقولو إحنا فلاحين من ضهر أجدادنا المصريين (الكيمتيين) سوا بالدم أو بالانتماء والولاء، ومالناش أي ولاء أي جنس أو حضارة اتحدفت على مصر تحت سيوف الاحتلال أو الغدر والخداع والقرطسة؟

يتجرأو يقولو إن أي حكم لمصر ما بين زمن الأجداد لحد 1952 هي احتلال سوا كان من شعوب البحر أو يوناني أو فارسي أو آشوري أو عربي أو عبيدي (فاطمي) أو أيوبي أو مملوكي أو عثمانلي أو علوي (عيلة محمد علي)، هو احتلال مرفوض، من غير أي استثنا؟

يسمحلهم الجهل بتاريخ مصر يقولوها؟

يسمحلهم التعليم البزرميط والإعلام والفن البزرميط اللي ربونا على إننا شعب بزرميط مرقع من كل جنس أجنبي رقعة  يقولوها؟

تسمحلهم النظريات الأجنبية المستوردة في السياسة والحكم والاجتماع وتعريف الهويات، والتيارات الليبرالية واليسارية والعروبية اللي بينتمي ليها معظم اللي في الحكم والتعليم والإعلام يقولوها؟

تسمحلهم الاتفاقيات الدولية وعنظزة المستثمرين الأجانب (عرب أو عجم) يقولوها؟

يقدرو يقولوها في يوم في وش "الأشقاء العرب"، و"الأصدقاء اليونان"، و"الأشقاء الأفارقة"، وصندوق روتشيلد "صندوق النقد الدولي" اللي راجعين يحتلو مصر تحت اسم "استثمار"، "عولمة"، "السوق الحر"، و"عروبة" وحملة "جذور" اللي بتسلم الإسكندرية لليونانيين، و"دعم اللاجئين" اللي بيسلم البلد لكل أجناس الأرض؟ إلخ

الفلاح المصري و روتشيلد و صندوق النقد الدولي والهكسوس
(مصدر الصورة وتعليقها من كتاب "نكبة توطين الهكسوس")
يسمحلهم قلة إحساسهم بقيمتهم وقيمة بلدهم وقيمة تضحيات الأجداد في الشغل وبنا مصر أو في حروب وثورات التحرير يقولوها؟

يوم ما نربي ولادنا واللي حوالينا على إنهم مصريين وبس، فلاحين يعني، وإن كلام فلاح مصري هي شرفه وهويته، وهي معناها إنه الوارث الوحيد لأعظم حضارة في الأرض، وإنه له لون واحد مش مبقع بكذا لون، وإن أرضه وبلده حق لأهل بلده وبس، ويحكم على تاريخه بعين الفلاح مش بعين عربية ولا يونانية ولا مملوكية ولا عثمانلية ولا أوروبية إلخ، وقتها هيخرج من بين ضهرنا ناس تمسك الحكومة، والتعليم، والفن، والأزهر، والكنيسة، والإعلام، يقولوها بملو البق، بقوة قلب...

ووقتها بس هنقطع كل القوانين واتفاقيات القرطسة المحلية والدولية اللي خلت مصر تتقدم سداح مداح لكل العالم باسم امتزاج حضارات، قبول الآخر، تشجيع الاستثمار، تشجيع السياحة، التجنيس، القومية العربية، إلخ إلخ إلخ

وقتها بس هنرجع نهزم روتشيلد وشركاه تاني، زي ما هزمناهم قبل كدة كتير في جولات زي كفاح مصطفى كامل ومحمد فريد وثورة 1919 وثورة 1952 قبل ما تتبلي بالقومية العربية.

ووقتها بس هنعرف إن مصر رجعت "حرة"، وأولادها "أحرار".. مش حابسين نفسنا بإيدنا وبجهلنا في أحقر استعباد، استعباد وصلنا لدرجة ما نتجرأش ندافع عن حضارتنا وأرضنا وهويتنا بحق قصاد العالم، ونخاف ونكش من تهم العنصرية أو التعصب في حين أعراق وأجناس الأرض بتعلن بكل حريتها عن هويتها الحصرية.

ووقتها هنقدر نخلع القرطاس الكبير اللي فوق راسنا، وتحل محله الطاقية الفلاحي اللي تعرف معنى الأرض والعرض والشرف المصري (الكيمتي) الحق..

وربنا ينور بصيرة الجميع

(مزيد عن "ماعت"، و"وصية حور"، و"وثيقة العهد المصرية"، وشرح لدور الهجرات الأجنبية في تشويه وتخبية الهوية المصرية الحقيقية "الكيمتية"، ودور بارونات المال والربا والمحافل الماسونية والنارية "النورانية" في العالم- زي روتشيلد وشركاه- في حدف تيارات الليبرالية والشيوعية والعروبة وتنظيم الإخوان المسلمين لمحاربة عودة الهوية المصرية بعد ثورة 1881 في كتاب نكبة توطين الهكسوس)


 ***********************
بقلم: إفتكار السيد (نفرتاري أحمس)

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Legacy Version